måndag 2 december 2013

Nytt syskonbarn!

Min lillasyster födde en pojke igår kväll! Deras tredje barn och mitt tredje syskonbarn. Syster blev inlagd på morgonen för igångsättning och jag gick som på nålar här hemma och bara väntade på information. Nästan värre att gå hemma och inte veta vad som sker, än att själv vara mitt i födslovärkarna. Men kl. 18:30 föddes en duktig grabb, tre veckor före beräknat datum. Allt gick bra och vi fick tacka Gud för att vår nya kusin anlänt!

Syskonbarn är det närmaste man kan komma egna barn. Jag är så tacksam över att få vara moster och vet att det lilla liv som nu ligger och tar igen sig med sin mamma efter förlossningen, kommer att få en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

Önskar dig lilla knyte varmt välkommen till världen!
Må mycket kärlek och lycka möta dig på färden!<3


4 kommentarer:

  1. Grattis moster! Syskonbarn ger livet en härlig krydda! :)

    SvaraRadera
  2. Känner så igen de känslorna nu för jag blev nämligen faster till en söt liten tös igår! :)
    AMH

    SvaraRadera