torsdag 5 december 2013

Andra dagar

Somliga dagar går allt så lätt, andra dagar går allt riktigt snett.

"Andra dagar" är dagar då väckarklockan inte ringer. Då man går i otakt med klockan hela dagen. Då barnen trilskas och gnäller, slåss och är osams. Då mjölkglas välter och fönsterrutor krossas. Då parkeringsböter ligger på bilrutan. Då man slår tårna i tröskeln. Då hunden skäller oavbrutet. Då kläderna inte matchar och håret inte går att tämja. Då arbete samlas på hög och man ingenting får gjort.
Man är lättretlig och ur humör. Suckar och tycker allt är motigt..

Jag har haft några dagar i motvind nu. Om man nu kan kalla små jobbigheter för motvind. Hade bestämt att jag skulle ta det verkligt lugnt här inför julen, men sen dyker det upp så många saker som måste göras. Borde göras. Eller som jag själv bara vill att ska göras. Stressen smyger sig på och ganska snart är det kaos både inombords och utombords.

Gud hjälp mig stanna upp igen! Hjälp mig att koncentrera mig på det väsentliga, skratta åt röran och hitta lugnet igen. Nu lägger jag in en ansökan om julefrid i stressig tid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar