lördag 23 november 2013

Senaste nytt

Det har gått några dagar sedan jag varit in på bloggen, men nu ska jag sätta mig ner och få ihop lite bokstäver. Rapportera senaste nytt och svara på kommentarer.

I torsdags var jag på ny ultraljudskontroll och allt såg bra ut. Undersökningen visade en liten tillväxtskillnad mellan tvillingarna, men inget alarmerande. Tvilling B hade tröttnat att stå på huvudet och kommit på att sätta sig istället. Hoppas han ska välja hjässläget snart igen. Honom fick jag förresten en så fin bild på! Där han ligger med slutna ögon och suger på tummen. Liknar sin pappa och farbror upp i dagen. Tjockt mörkt hår..
Tvilling A gömde sig och ville inte vara med på något fotografi, men jag gissar att han ser rätt likadan ut. Fotografiet finns nu på vår kylskåpsdörr och jag blir så varm i mammahjärtat varje gång jag tittar på det.

Idag har jag tillbringat en heldag i Vasa med mina underbara systrar. Vi har ätit gott, gått i affärer och diskuterat både djupt och ytligt. Eftersom två av oss passar in på beskrivningen höggravida, så har vi också hunnit provsitta många olika sorters bänkar i staden. Vi hann också med ett besök hos min kära kusin och barndomsvän, som med sin man nyligen blivit föräldrar till ett mysig liten kille. Jag och mina systrar fick andas in babydoft. Denna sköna, berusande doft av nyfödd bebis!

Som systrar känner man varandra så väl, man befinner sig på samma våglängd så att säga, vilket gör att man kan umgås avslappnat och skratta åt det mesta. Tyvärr slutade resan mindre lyckligt. En av systrarna fick migrän och började kasta upp i bilen. Jag var snabb att bjuda ut en shoppingkasse åt stackaren, men tyvärr visade det sig att påsen hade lufthål i bottnen.
Krya på dig älskade lillasyster!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar