onsdag 2 oktober 2013

Veckans bästa

Veckans bästa:

- Upplevelse... var att igen få höra tvillingarnas stadiga hjärtljud! Kändes oerhört skönt, då det varit så sparsamt med rörelser.

- Kommentar...var då min treåring tittade undrande på mig och frågade "Mamma varför har du tagit på dig flytvästen?!" Vi var på väg till biblioteket och jag hade tagit på mig en varm dunväst.

- Känsla...fick jag då minstingen självmant kom och lade armarna runt halsen på mig och viskade förlåt i mitt öra. Storasyster visste berätta att han hällt ut välling i soffan.

- Smakupplevelse.. var en cappuccino-cheesecake som min syster bjöd på.

- Ögonblick..var då min man, denna sena kaoskväll kom till min räddning. Jag fick lämna röran och de skrikande barnen och ta en kort men ack så ljuvlig promenad!


Veckans värsta då... det var väl idag då storebror kom insmygande i köket och sprang iväg med nånting. Detta nånting visade sig vara en nyinköpt, vacker syltburk. Men jag hann upp honom för sent. I syltburken låg nu en död mus, som dom hittat i skogen. Barnen försvarade sitt tilltag med att dom ville konservera musen för att se hur skelettet såg ut. Huujedamej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar