tisdag 6 augusti 2013

Glädjeämnen

Tröttheten kan vara plågsam. När man varit vaken bara ett par timmar och de restrerande 12 timmarna av dagen känns oöverkomliga.

Men jag vill tänka på alla de glädjeämnen,som de senaste dagarna bjudit på:

- En kasse omsorgsfullt plockade hallon, som min älskade syster levererade till vår dörr.

- Min man, som dammsugade och skurade alla golv till helgen.

- Ett omtänksamt meddelande, som en kär vän skickade.

- Ett gammalt, vitthårigt par jag mötte på skogsstigen. Som gick i armkrok, inte för att de behövde stöd för att hållas på fötterna. Utan för att de märkbart älskade varandra.

-  Två fantastiska!! nyheter jag fått ta del av.

- En solvarm dag ute vid skärgården med goda vänner

- En teckning, som jag fick på jobbet. Av att litet franskt barn med stora nötbruna ögon, som plitat ner en underbar teckning på baksidan ett bordsunderlägg, som tack för att jag serverat dem.

- Och sen sist men inte minst, alla dessa små kramar o ljudliga pussar, man som mamma har förmånen att vara föremål för. De gör en så gott!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar