måndag 22 juli 2013

Min dröm - din dröm

Puh, överlevde dessa veckor med heltidsjobb. Nu ska vi bara ladda batterierna här hemma och invänta lönen. Efter att våra båda bilar är besiktade och alla räkningar betalade, så borde det bli över några hundralappar till annat. Införtjänta slantar, som jag hoppats kunna lägga undan för den weekendresa jag drömt om redan i flera år. En underbar weekend på en vacker plats, där jag och min man skulle fira vår 10-års bröllopsdag...
Men samtidigt har min man börjat drömma om en ny sportcykel. Och jag har nu gjort beslutet, som inte var alldeles lätt. Jag vill unna honom den hett önskade cykeln.

Ibland hamnar man att ge upp sina drömmar, för den andres skull. Det är vad en relation går ut på.

Och jag hoppas att en "gorr grannan dag"(som kokkolabon skulle uttrycka det) så ska min egen önskan om en resa uppfyllas. Till dess fortsätter jag drömma. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar