måndag 10 februari 2014

Våra nykomlingar

Våra tvillingar lär ha kommit ur samma ägg, men här finns ingen risk att vi blandar ihop dem. De är rätt olika både till utseende och natur, åtminstone nu i startgroparna.

Lillebror A som anlände först till världen, vägde duktiga 3,11 kg och visade prov på stor lungkapacitet. Han skrek friskt och ville genast ha mat. Mörk kalufs och pigga ögon har denna söta kille, som verkar veta vad han vill.
        
Minsta bror B fick en tuffare start i livet och var ganska medtagen efter förlossningen. Han vägde 2,83 kg vid födseln, men hamnade direkt under vård. Han kom ut samma dag som storebror förståss, men för mig blev han född först den 6 februari, dagen då jag fick ta upp honom i mina armar. Då jag äntligen fick känna på hans mjuka kinder, dofta honom i håret och titta in i hans lugna men vädjande, mörka ögon. Den blicken glömmer jag aldrig!! Den tycktes säga " Mamma, snälla ta mig bort härifrån, från alla dessa sladdar och maskiner". Å, att jag önskar jag hade kunnat göra det!

Men efter flera bakslag angåede minsta tvillingens tillstånd ligger de nu äntligen här i min famn, båda två. Det är rörande att se hur tvillingbröderna njuter av varandras sällskap. Och jag säger som varje stolt mamma påstår om sina bebisar " detta är helt klart VÄRLDENS LJUVLIGASTE SKAPELSER"!!!

Nu väntar vi bara på klartecken att få fara hem. Hem.

8 kommentarer:

  1. Åhh, vad härligt! Ett stort grattis, hoppas ni alla mår riktigt bra och att ni får en bra start på allt det nya som väntar er!!

    SvaraRadera
  2. Ska säkert bli skönt att få komma hem kan jag tänka mig! Och det ska bli spännande att få se underverken så småningom... :-) Själv väntar jag bara på att FÅ FARA till bb...:-) /Kea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte många dagar kvar..lycka till min vän på den resan! <3 sen tar vi babyträff!:)

      Radera
  3. Stort grattis till era prinsar!! Vad skönt att äntligen få ha dem i famnen och att ni mår bra! Lycka till med allt! Kram Sara Sandvik

    SvaraRadera
  4. Ett stort grattis till er alla! Tänk att de äntligen är här nu! :)

    SvaraRadera
  5. Tack Marika :) ja,det känns verkligt stort att allt gått så här bra och vi fått komma hem med våra tvillingpojkar...Tacksamma!!

    SvaraRadera