måndag 17 februari 2014

Hemma!

Lucas och Eddie, äntligen är ni hemma!

Ni verkar själva riktigt nöjda över att ha flyttat in här. Vi föräldrar kan inte sluta förundras över er, våra bedårande små tvillingpojkar, och syskonen har välkomnat er med öppna armar. Endast två-åringen behöver ännu lite tid att smälta omställningen från minsting till storebror dubbelt upp. Helt förståeligt. Han behöver bara medicineras med extra mycket tid, kärlek och tålamod nu. De äldre syskonen kan knappt vänta på att ni ska öppna ögonen igen efter era sovturer , så att de får pyssla om er. De vill så gärna hålla er i famnen, mata flaskan, knäppa knappar och
gosa. Mamma har på känn att ni kommer att bli rätt bortskämda över all uppmärksamhet ni får.

                                                                                                                
Varmt välkomna, Eddie och Lucas, in i våra liv!

Vi är nu åtta personer under samma tak här. Åtta olika individer. Med olika behov, olika personligheter och olika viljor. Vardagen kommer helt klart att innebära många utmaningar.
Desto större familj, desto större dos av kaos, oljud, syskonbråk och uppoffringar.
Men jag vill samtidigt tro att desto större familj, desto större dos av kramar, skratt, gemenskap och glada ögonblick.
Det gäller bara att locka fram det positiva ur tillvaron. Knäppa sina händer när det blir jobbigt. Be Gud om vishet och krafter. Dra upp snoret och fortsätta...med gott mod!

11 kommentarer:

  1. Åh vilka ljuvliga mästerverk! Önskar er allt gott! Kram Sara S

    SvaraRadera
  2. Oj så ljuvligt söta dockor ni fått,, nu behövs inget stickgarn och stickor för dej Tanja.Du har ditt handarbete dygnet runt och jag tror nog att det finns hjälpande händer sedan när det blir aktuellt med yllesockor. Det låter som om ni har det riktigt mysigt i er ovanliga tillvaro. Njut av tillvaron och där ute hörs redan fågelkvitter. Våren är i antågande. jag önskar er Guds omsorg och beskydd

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt fina inlägg, det andas glädje o trygghet :) oj vad jag har längtat att få höra fåglarna börja kvittra! Vem du än är, stor kram till dej!

      Radera
  3. Lucas och Eddie ni e ju helt perfekta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är dom :) så de kommer att passa in perfekt i kusinskaran!;) vi saknar er o hoppas att både vi och ni snart ska bli friska, så att vi snart får träffas igen! Systerkramar!!<3

      Radera
  4. Två ljuvliga välskapta gossar. Vi tackar Gud för hans underverk, t.o.m. två gånger om.
    Vi ber om Guds Välsignelse och omsorg över er alla.
    Kram Ingi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack till dej Ingi! Tack för ditt stöd kära trossyster och kom gärna in sen o beundra våra underbara bönesvar!:)

      Radera
  5. Stort grattis till killarna! :) Har du många syskon och har de i sin tur egen familj? Då måste det vara en underbar röra när alla träffas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!:) Själv har jag blivit välsignad med två yngre systrar och tre bröder. Ena systern har en dotter och två pojkar. De har en alldeles egen,speciell plats i mosterhjärtat! Min andra syster är färskförlovad. Mina syskon är mina bästa vänner och jag ser med glädje och spänning fram emot att småningom få flera syskonbarn!;)
      Sen har jag också fått en stor, underbar familj genom min man! När hans sju systrar och tre bröder med familjer samlas, då är det samvaro i stora, härliga mått!:)

      Radera
  6. Pojkarna tackar för komplimangen och sträcker stolta på sig här i sängen ;)

    SvaraRadera