måndag 3 februari 2014

Hem igen!

Jo, det blev att fara hem igen. Hem med min stora mage, utan bebisar. För att rulla köttbullar, bygga snöslott och vänta. Vänta...

Trotsiga tvillingar. Ultraljudsbilderna visade tydligt att dessa gossar inte tänker ha bråttom ut. Baby B hade lagt sig helt på tvären och baby A skakade bestämt på huvudet åt oss.
Undersökningen visade också att min gravida kroppen inte verkade särskilt redo ännu, vilket jag nog befarat. Så beslut togs att igångsättningen sker på möjligast mjuk och naturlig väg, genom att sätta in en vattenfylld kateter i livmoderöppningen. Den igångsättningen blev nog lite i mildaste laget, för när vi kom hem ploppade kateterballongen ut. Visserligen lyckades den starta upp små förvärkar, men alltför verkningslösa för att ge önskat resultat.

Så här sitter jag och skriver nu då. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Men man får lita på att det blev bäst så här och skönare att få vara hemma med barnen och "måra på" än att behöva ligga på sjukhuset och stirra på klockan. Det blir nya tag imorgon kl.8.00 på Möcs.
God give us some action tomorrow!

2 kommentarer:

  1. Som ni funnits i mina tankar och böner idag! Vi får hoppas på "bättre resultat" imorgon, fortsätter be för er! Hoppas du får sova skönt i nattt och samla krafter inför morgondagen!

    SvaraRadera
  2. Tack min vän, tålamod och krafter kommer här att behövas. Vi får fortsätta att vänta.....

    SvaraRadera