tisdag 14 januari 2014

Godmorgon mamma

Jag har för vana att stiga upp tidigt på mornarna. Så att ja hinner ladda upp i lugn och ro med en stadig frukost, ett bibelord och en kram av min man före han kör iväg till jobbet. Så att jag är förberedd.
Redo för morgonkaoset.

- Mamma, jag vill inte ha socker på flingorna! Ska ha sylt!
- Mamma! Kom och torka!
- Mamma, jag kan inte hitta andra handsken!
- Mammaa!! Levi har hällt ut Oboy paketet!

Mamma behövs väldigt intensivt om mornarna.
Mamma ska rusa hit och mamma ska rusa dit. Sen har man en tid att passa och klockan tickar snabbare än vanligt. Mitt i det hela står ännu hunden och krafsar på dörren. Telefonen börjar ringa.

Jag är matematiskt lagd, men har fortfarande inte hittat något vettigt svar på hur man till vår morgonruljans ska kunna plussa till två hungriga bebisar. Lösningen på den ekvationen ska bli intressant. 

Denna morgon vill jag önska alla mammor kraft och tålamod inför dagens utmaningar! Kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar