lördag 28 december 2013

Ny milstolpe

Var på ultra idag och fick ännu en gång andas ut av lättnad. Allt såg bra ut och jag fick köra hemåt till Lepplax , min familj och ett nytt år för att fortsätta min gravida tillvaro...så skönt! 
De små pojkarna hade växt ett halvt kilo sedan senaste kontroll. Inte illa. Men att bli undersökta, det gillar gossarna tydligen inte. Varenda gång är det samma dilemma, pojkarna vägrar ligga stilla så undersökningarna blir rejält utdragna tidsmässigt. Idag boxade den ena mot ultraljudsmottagaren, så att den mörknade och var ur funktion en kvarts timme. Den andre låg i hjässläge, men då det var hans tur att bli undersökt så slog han en kullerbytta och bytte helt ställning. Egentligen var det ganska konstigt, för när båda huvudena var mätta i omkrets och läkaren fortsatte undersökningen uppåt längs magen, så syntes plötsligt ett nytt bejbihuvud där. Visst kände jag att tvillingarna var ordentligt på gång i magen, men en kullerbytta borde väl ha känts tydligare? Nu undrar jag om det kan vara så att de är tre stycken där!?


6 kommentarer:

  1. Alltså 3 barn på en gång låter rätt häftigt...:-) Eller så har ni en mycket snabb rackare där i magen som inte vill ligga stilla.:-) P tyckte när jag berättade om det idag att i så fall så kan ju vi ta ena så får vi två på var, vad sägs om det? :-D Må så gott! / Kea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja,om det faktiskt skulle visa sig vara tre där, så får vi nog ordna med något utlåningssystem. Hälsa din man att i så fall lägger vi er högst på listan ;) Kram, vi syns imåron!:)

      Radera
  2. Tror du att det är trillingar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vill helst tro på kullerbyttan :) Men för säkerhets skull, ska jag nog be dem söka igenom hela livmodern nästa gång :)

      Radera
  3. Ojj, nu gör du mej nervös!! :) Sköt om dig&de dina! <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugn Erica, jag kan knappast tro att jag skulle stå på benen ännu om det faktiskt vore frågan om trillingar. Allt tyder nog på bebis B bara släktas på sina storasyskon. De står lika mycket på huvudet som fötterna och kan utan förvarning slå både kullerbyttor och framvolter ;) Sköt om er ni också!

      Radera