fredag 7 juni 2013

Home alone

Ikväll skjutsar vi barnen till mormor och morfars. Sen ska jag och min man åka hem igen och uppleva något vi inte gjort sedan vi fick vårt första barn, för åtta år sedan. Nämligen tillbringa tid på tumanhand...här hemma!
Målfärger och golvlistar är inhandlade och vi ska umgås i två dagar med varsin målarpensel i handen. Hoppas att vi i något skede hinner umgås också utan dessa arbetskläder.;)

Få se då hur de tomma barnsängarna här hemma kommer att påverka mig. För som mamma är det alltid tudelat att vara ifrån sina ungar. Man kan längta i flera månader på att få detdär veckoslutet på "tumis" och sen när den stunden äntligen är där, då känns det tomt och ängsligt. Man ligger och undrar om minstingen fick lagom varm kvällsvälling, om morfar snarkar så högt att barnen vaknar eller om mormor vet vad "linga" betyder.

Nej, man får skärpa sig! Hos mormor och morfar får barnen all den uppmärksamhet de behöver. Dom kommer att ha det gott. Kanske tycker dom rentav att det ska bli skönt att slippa mammas tjat.
Så det är bara mamman själv som kan välja att antingen bekymra sig i onödan eller så släppa taget och njuta. Jag ska försöka mig på det senare alternativet!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med samarbetet och njut av att ni får hålla på i lugn och ro/om ni bara int blir trätand ;)

    SvaraRadera
  2. Va häftigt att vara hemma en hel helg utan barnen, det är ju annat då man reser bort, då känns barnens tomrum inte så påtaglig ;-)
    På 1 maj tog min svägerska med alla barnen på majkalas och det kändes helt konstigt...all den tid som lämnade över! vad göra?

    Hoppas ni får mycket gjort och, framförallt, har trevligt! man hinner så mycket mer utan avbrott hela tiden.

    SvaraRadera