torsdag 13 juni 2013

Då äpplena mognar

Jag lovar att aldrig göra om det. Inte sen jag sett facebookbilderna på detdär lilla barnet, som ligger fastgipsad i sjukhussängen. Men jag och min 3-åring hoppade under förmiddagen tillsammans på vår studsmatta och hade roligt. Ganska snabbt tröttnade mamman dock och klargjorde att nu orkar hon inte hoppa mer.
- Varför, undrar pojken besviket.
- Ser du jag är så gammal, skojar jag.
- Gammal? Ska du bli mormor åt mig nu då??
- Nej, lilla vän. Jag kommer alltid att vara din mamma.
- Men kan mammor bli gamla? frågar han smått oroligt.
- Javisst. Men jag blir gammal först när du blivit riktigt stor, förklarar jag.
- Jahaaa...funderar gossen en stund och pekar sen på en liten,liten planta " Mamma, det blir väl då när det börjar växa äpplen på detdär trädet"

Antagligen har han rätt min kloka 3-åring.
Hoppas bara det räcker länge innan de äpplena mognar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar