måndag 13 maj 2013

Morsdag

Hoppas alla mammor fick en underbar Morsdag. En dag att minnas och plocka fram som ett guldkorn nu när vardagen kommer emot igen. Morsdagen blir firad endast för den enkla orsaken att du är mamma. Hur gammal, hur ung, hur frisk, hur sjuk, hur pass duktig eller hur pass snäll...det kvittar! Som mamma är du värd en alldeles egen dag i kalendern!

Personligen brukar jag känna mig lite obekväm i att bli firad, men barnens uppvaktning är så naturlig och uppriktig, så man kan bara älska det! Den snärtiga gula smarttelefonen,som min man inhandlat Morsdagen till ära, var en uppskattad present. Men den kunde på inget sätt mäta sig med de många handgjorda korten och långa pappersremsorna som släpades till min säng! Minstingen, som idag fyller hela två år, hade för egen hand klippt ett stort pappersark i långa bitar,som han stolt visade upp och jag vet hur koncentrerat han jobbat med saxen. De äldre barnen hade pysslat färgglada "muffinsgubbar" åt mig,som de själv uppfunnit. En del var skäggiga,andra fräkniga men alla gubbar var glada.
Det blir inga cupcakes på en tid framöver här i huset, men jag ska titta på dessa "muffinsgubbar" och låta mig smittas av deras breda leenden!:)

5 kommentarer:

  1. Jaa no e he roolit tå di hittar åpåå SJÖLV.
    Va Kul!:)

    SvaraRadera
  2. Alltid lika roligt då man hittar nya bloggar som man vet vem skribenten är :-)...intressant läsning!

    ps. på tal om morsdagar så är det andra året i rad nu som denna mamma varit bortrest *skäms en aning* ....men huvudsaken att de har en närvarande mamma för övrigt (det är ju tyvärr inte alla barn förunnat) ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, närvaro och trygghet är det som barnen behöver i denna ombytliga värld. Men ska man orka vara en närvarande förälder behöver man ibland se till att få lite avstånd också, så jag hoppas att du njöt av er resa och kom tillbaka med laddade batterier!:)

      Radera
  3. Käraste, käraste vännen min <3 Tack för igår, och jag är så glad att du börjat blogga! Har läst igenom dina inlägg, och jag fylls av samma värme som jag alltid gör när jag tänker på dig! Du är så naturlig, och dina texter är härliga och sanna, de är om det verkliga livet, och vem av oss lever nu något annat än ett verkligt liv heller...
    Kram till dig finaste Tanja!

    SvaraRadera
  4. Tack min fina vän och trossyster! Du har betytt mycket för mig under senaste år och det var så roligt att träffas:)Jag knäpper mina händer för dej o din familj..kraam!

    SvaraRadera