fredag 3 maj 2013

Företagsliv

Min nya arbetsgivare äger fyra olika företag. Han har fem telefonnummer, men svarar sällan på nån av dem. Jag har undrat hur i hela världen den människan klarar av att hålla alla bollar i luften. Tills en dag när jag upptäcker likheten mellan att ha företag och att ha barn. Varje barn är ju ett helt företag i sig. Varje enskilt barn kräver enorma satsningar, stort engagemang, individuella problemlösningar och ständig närvaro. "Telefonerna" piper i ett. Enda skillnaden med min arbetsgivares företag och mina är att hans företag antagligen sover om nätterna medan mina kräver full beredskap även nattetid. Ett "företag" har tappat tutten, ett annat är törstigt och ett tredje behöver en torr pyjamas. Så alla mammor, ni kan gott titulera er företagsledare! Sen är ju också äktenskapet ett företag som det lönar sig att satsa helhjärtat på, men det tar vi en annan gång...

5 kommentarer:

  1. Jejjo e alltså Senja, jag heter bara så på blogspot!

    SvaraRadera
  2. Välkommen till blogglivet och lycka till
    med samlingen av dina intressanta tankar och fina ord! (:
    (Ett företag har denna trötta måndagsmorgon redan hunnit limma ihop ett trämodellflygplan där företagsledaren förståss måste övervaka och hjälpa till
    så att det inte kom lim på det nya köksbordet.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min vän och jag har chansen att njuta av dina underbara bilder! Och fortsätt kämpa med företagen.. :)

      Radera